הילדים מפחדים מהאזעקות? תביטו במראה

    הרב אריה מונק No Comments on הילדים מפחדים מהאזעקות? תביטו במראה
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה החל בדרום התקרב לצפון הדרום, גלש למרכז והנה כל הארץ "צבע אדום".

    בעבר הייתה טענה שכביכול מי שאינו בקו האש לא יכול להבין, אבל היום כאמור כל הארץ חזית ובכל עיר ועיר כבר טעמנו את טעם האזעקות והריצה למקום מבטחים.

    האזעקה העולה והיורדת, כמו גם ה 15,20,25, שניות שישנם בכדי: לעקל שזו באמת אזעקה, לאסוף את הילדים, לראות שכולם נמצאים, לברוח לחדר המדרגות/למקלט/ לממ"ד, יוצרים מטבעם לחץ וחרדה.

    שאלה שאני נשאל שוב ושוב בימים אלו, כיצד אפשר להפחית את הלחץ והמתח מהילדים? הם מפוחדים, לא רוצים לישון לבד, באים כל הזמן לחדר ההורים, נבהלים מכל רעש קטן הנדמה להם כאזעקה מה עושים? כיצד ניתן קצת להרגיע?

    ובכן, אבקש להקדים שאם לא הייתי מאמין במה שאני כותב לא הייתי מעלה את הדברים מעל במה מכובדת זו.

    ילדים מחקים את התנהגות ההורים! ילדים מגיבים בדיוק מופתי כפי שמגיבים הוריהם! זה לא קשור לתקופה זו אלא להתנהגות הכללית של ילדים. כך זה בצורת התגובה לנפילת כלי זכוכית על הרצפה, כך זה בתגובה לאדם שעקף אותנו בתור במכולת וכך זה בתקופה בהם נופלים טילים.

    בבית בו ההורים מאמינים בבורא עולם השומר עלינו, נשארים רגועים, מגיבים בזריזות אך בלי לחץ, כך בדיוק יגיבו הילדים , אין בזה שאלה בכלל. ונהפוך הוא, בית בו הורים לחוצים, צועקים, משרים אווירת מתח ופחד, הילדים מגיבים אותו דבר בפחד בלחץ וחוסר שקט.

    אם כן הסוד כיצד להרגיע את הילדים טמון בשאלה "כיצד אני מרגיע/ה את עצמי ? כיצד אני מגיב בצורה פרופורציונאלית ותורמת למצב? " שהרי לחץ, עצבים ,צעקות, לא תורמים לעניין כלום ! מסלול הטיל וכמות הנזק שיקרה אינם קשורים ללחץ שאני נתון בו, הם קשורים אך ורק לרצונו של הקב"ה.

    ועוד עצה מקצועית אחת,  לתרגל,  לתרגל ושוב לתרגל, לתרגל עם עצמנו ולתרגל עם ילדנו, בזמן שאין הזעקה, לתרגל כניסה רגועה לאזור המוגן, כך גם בזמן אמת ההתנהגות שלנו תהיה דומה יותר לזמן התרגול.

    לאנשים המרגישים לחץ שלא ניתן לשליטה, ניתן להתייעץ עם רופא על נטילת כדור הרגעה במינון נמוך בכדי להישאר רגועים וכך לאפשר לכל בני הבית להיות רגועים.

    אדם מתוח אחד באזור משרה אווירה של לחץ על כולם, לכן כדאי לעשות כל מאמץ ולהשאר רגועים.

    עצה זו נכונה גם לבחירת המקום המוגן, אם בחדר המדרגות יש פניקה של אחד השכנים ראוי לבחור אולי מקום אחר, בו אין אנשים המייצרים אוירה של לחץ.

    וכמובן בל נשכח את האמת "שהכל מאתו יתברך", ככול שנחייה בהבנה זו, קרוב לוודאי שאנו ההורים נגיב בצורה ראויה, וכך גם יראו ילדינו וילמדו מאתנו.

    אולי אתם חושבים בלבכם "קל לדבר", אכן קל לדבר, אך חובה כך לעשות, אם נתחזק באמונה בבורא עולם , נדע שרק הוא עשה עושה ויעשה והכל ממנו יתברך, החיזוק באמונה ישנה את תגובתנו, וממילא את תגובת ילדנו.

    הרב אריה מונק הוא מנכ"ל עמותת בית חם, טורו פורסם הבוקר בעיתון המבשר

     



    0 תגובות